fbpx

FAQ

Product advies

 

Hoelang duurt het voordat ik bereikbaar ben?

Levertijd van een regionaal of 085 nummer is per direct.
 
Wij leveren deze uit voorraad en hoe sneller u de aanvraag (compleet) doet hoe sneller uw een nieuw telefoonnummer hebt!

Wat is de kwaliteit van de verbinding?

De kwaliteit van VoIP telefonie is doorgaans goed. Veel hangt samen met de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding maar door het gebruik van nieuwe technologieën is het doorgaans mogelijk met een betrekkelijk bescheiden internetverbinding toch erg goede kwaliteit te behalen.
 
Om de best mogelijke kwaliteit te behalen is een snelle internet of netwerkverbinding noodzakelijk, daarnaast is het nodig op basis van apparatuur, verbinding en servers het juiste protocol en de juiste codec te selecteren. Om dit soort problemen te voorkomen werken wij met auto provisoning en plug and play apparatuur. Hierdoor beperken wij niet alleen de installatie en configuratie en berperken we dus ook human error.
 
Binnen veel moderne computernetwerken is het mogelijk het netwerkverkeer te prioritiiseren. Zo kan er bijvoorbeeld voorrang aan VoIP gegeven worden omdat het voor andere zaken als email versturen geen ramp is als dit enkele milliseconden later aankomt.

Is VoIP van BaseFoon toekomst gericht?

VoIP biedt de mogelijkheid om de nieuwste technologieën toe te passen en in te spelen op de veranderende behoeften. Traditionele telefonie wordt minder doorontwikkeld en raakt verder achterop. Investeren in VoIP is dan ook investeren in de toekomst.
 
Bent u benieuwd waar BaseFoon naar innoveert? Neem gerust contact met ons op.

Kan ik een limiet instellen op het bellen?

Bij ons is het mogelijk een limiet in te stellen op het aantal minuten dat u kunt uitbellen. Zo voorkom u misbruik en heeft uw geen verassingen op uw factuur achteraf.

Wat zijn de gesprekskosten per minuut?

Bij BaseFoon kunt u profiteren van voordelige tarieven voor bellen naar binnen en buitenland, klik hier om de lijst met tarieven te bekijken.
 
Wilt u liever een bundel aanschaffen? Neem contact met ons op.

Administratie

 

Hoe vaak krijgt u een factuur?

U krijgt iedere 1e van de maand automatisch een factuur.
 
De kosten voor de abonnementen betaalt u vooruit en de gesprekskosten betaalt u achteraf.
 
Mocht u tussentijds wijzigen van abonnement doen, dan betaalt u voor de gebroken periode. (dan lijkt dat u meer betaald, maar dan over de periode van de wijziging.)

Kan ik een specificatie krijgen van de factuur?

in ons klantenpanel kunt u voor het tabblad gesprekskosten. Hiermee kunt u zelf een specificatie maken voor een betreffende periode. Maar ook per nummer.

Waar kan ik mijn abonnement opzeggen?

Uw abonnement opzeggen kunt u zelf regelen in de online portal of door een e-mail te sturen naar zakelijk@basefoon.nl

Wat voor betaalmogelijkheden heb ik?

Onze processen zijn volledig geautomatiseerd hierdoor werken wij standaard met automatische incasso.
 
Mocht u toch willen betalen via iDEAL of per overboeking dan worden er extra kosten per overboeking in rekening gebracht.

Wat als ik mijn factuur te laat betaal?
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?

De standaard looptijd van het BaseFoon contract is 1 maand en wordt per maand stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn van 1 maand.
 
De looptijd van een 3CX centrale is 12 maanden, en wordt per maand stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn van 1 maand.
 
Bij VoIP onbeperkt is de looptijd 12 maanden en wordt per maand stilzwijgend verlengd. De opzegtermijn van 1 maand.
 
Heeft u andere afspraken gemaakt? dan zijn die altijd schriftelijk vast gelegd en vind u die terug op uw overeenkomst. Of neem contact met ons op.

Overstappen naar BaseFoon

 

Wat is nummerbehoud?

Iedere regio in Nederland heeft een eigen kengetal. Een paar voorbeelden: regio Rotterdam heeft kengetal 010 en regio Ridderkerk 0180. Binnen een regio kunt u u altijd hetzelfde nummer blijven gebruiken. Ook als u verandert van abonnement of aanbieder. Verhuis u naar een regio met een ander kengetal, dan krijgt uw een nieuw telefoonnummer binnen het kerngetal van de regio.

Hoe werkt nummerbehoud?

Controleer uw gegevens
Bekijk het contract van uw huidige aanbieder. Let vooral op de contract- en opzegtermijn. (als deze nog doorloopt kunnen wij uw nummer niet meenemen!)
Noteer de contractgegevens, bedrijfsnaam, adres, telefoonnummers en het contractnummer van uw huidige provider.
 
Diensten defineren
Bepaal samen met ons welke diensten uw wilt afnemen bij BaseFoon en welke nummer(s) uw wilt meenemen.
 
Diensten opzeggen bij uw huidige provider
Wij verzorgen de verhuizing naar BaseFoon voor u!
Geef uw contractgegevens (bedrijfsnaam, adres, telefoonnummers en het contractnummer van uw huidige provider aan ons door en geef aan welke nummers uw wilt meenemen en welke je wilt laten vervallen. BaseFoon zorgt voor de rest!

Hoe lang duurt een portering?

Een portering kan in principe binnen 7 werkdagen gerealiseerd worden.
Meestal loopt dit wel uit omdat we toch te maken hebben administratieve redenen, vaak komen de contractant en de facturant niet overeen bij de aanvraag.

Ben ik bereikbaar tijdens het porteren?

U blijft gewoon bereikbaar en er zijn geen onderbrekingen tijdens de portering.

 

 

Telefoonnummers

 

Hoe snel heb ik een nieuw nummer?

Levertijd van een regionaal of 085 nummer is per direct.
 
Wij leveren deze uit voorraad en hoe sneller u de aanvraag (compleet) doet hoe sneller uw een nieuw telefoonnummer hebt!

Kan ik zelf een nummer uitkiezen?

U kunt zelf een nummer uitkiezen bij ons.

Ik wil een speciaal nummer uitkiezen

Er zijn ook hele mooie nummers beschikbaar zoals
085 – 2005 000, 078 – 60 60 600 of 010 – 2000 666.
 
Voor deze nummers moeten we handmatig in onze database filteren.
Mocht u wel een mooi nummer willen dan geldt hiervoor wel een eenmalige afkoopsom van het nummer.
 
Voor de actuele beschikbaarheid kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik nummers blokkeren zodat ze niet gebeld worden?

u kunt individuele nummers, nummersoorten zoals 0900,0909 en buitenland bellen of geheel uitbellen blokkeren.
 
Wilt u het laten blokkeren? Neem contact met ons op.

Kan ik de vermelding in de Telefoongids wijzigen?

De Telefoongids is een apart bedrijf en u kunt uw vermelding bij hun laten wijzigen.

Algemene vragen

 

Kan ik GRATIS bellen met VoIP?

Gratis bellen bestaat niet!
 
Met VoIP is het alleen mogelijk om GRATIS te bellen als uw vrienden of collega’s ook VoIP van BaseFoon hebben.
 
Voor gesprekken naar de rest van de wereld betaalt u gewoon de vaste gesprekskosten.

Kan ik onbeperkt bellen?

Bij ons kunt u onbeperkt bellen, mits u de juiste bundel (pakket) heeft aangeschaft.
 
Anders betaalt u standaard tarief zoals vermeld staan op de website.

Wat zijn de gesprekskosten per minuut?

De tarieven voor bellen in Nederland en het buitenland kunt u HIER vinden.

Is VoIP locatie gebonden?

Met VoIP telefonie bent u niet langer aan één locatie gebonden en kunt vanaf iedere locatie met een vaste internetverbinding bellen en gebeld worden. Dit is ideaal voor thuiswerkers, maar ook voor al u in het buitenland werkt met personeel.

Overige vragen?

Indien u andere vragen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Toestellen

 

Is het mogelijk om een toestel te leasen?

U kunt kiezen voor leasetoestellen tijdens uw contractsduur bij BaseFoon. U kiest zelf een leuk leasetoestel uit en u betaald hieraan een klein bedrag per maand aan. Hiervoor geld wel een contractsduur van 12 maanden.

Kan ik de toestellen gemakkelijk zelf installeren?

Gecertificeerd toestellen worden plug and play geleverd en deze kunt u heel gemakkelijk zelf installeren. uw heeft alleen maar een stroom aansluiting en internet verbinding nodig. Aansluiten en bellen maar!

Kan ik mijn huidige IP toestellen gebruiken?
Kan ik ook bellen met een headset?

Het is mogelijk om te bellen met een headset. Afhankelijk van de wensen kan deze gekoppeld worden aan het toestel die u heeft.

Zijn er vergadertoestellen?

Wij leveren verschillende soorten vergadertoestellen.

Sectie